اعمال‌قانون ۱۷۴۶ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۵۲ نفر در تصادفات رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته مصدوم شدند (۱۹ خرداد ۱۴۰۳) برگزاری دورهمی کودکانه «همه چشم‌ها خیره به رفح» با محوریت نقاشی در مشهد | کشتار کودکان سیاسی نیست بلکه زجرانسانی است تصفیه‌خانه چرمشهر برای جلوگیری از ورود فاضلاب صنعتی به کشف‌‎رود مشهد افتتاح شد توزیع گوشت گرم گوسفندی تنظیم‌بازار امروز و فردا در مشهد ادامه دارد (۱۹ خرداد ۱۴۰۳) ترافیک سنگین در بزرگراه شهید چراغچی، بولوار ملک‌آباد و سه‌راه خیام در مشهد (۱۹ خرداد ۱۴۰۳) وقوع آتش‌سوزی در مجموعه پدیده شاندیز (۱۹ خرداد ۱۴۰۳) ثبت‌نام متقاضیان سرویس مدارس مشهد تا ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ در سامانه سپند پلمب ۵ واحد صنفی غیرمجاز پاک‌سازی پوست، لیزرتراپی و تتو در مشهد (۱۸ خرداد ۱۴۰۳) یادی از باران‌های سیل آسا در دهه ۳۰ شمسی در مشهد| باران، نان را برد بازدید اعضای شورای شهر مشهد از خط دو و سه قطارشهری مشهد | اتصال خطوط ریلی مترو مشهد به یکدیگر تا پایان ۱۴۰۳ + فیلم توزیع ۵۰۰ تن گوشت گرم گوساله با قیمت ۲۹۹ هزار تومان در مشهد از شنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ تأمین واگن‌های خط یک مترو مشهد تا ۳ سال آینده اجرای بی‌آرتی بولوار توس، اولویت ترافیکی مشهد در سال ۱۴۰۳ افزایش شهر‌های اقماری، نسخه حل مشکلات مشهد پژمانفر: دولت بعدی باید در امتداد دولت سیزدهم حرکت کند تقدیر فرماندار مشهد از توجه ویژه شهردار و شورای شهر مشهدمقدس به حاشیه شهر توجه ویژه مدیریت شهری مشهد به حاشیه شهر | اختصاص ۱۳ هزار میلیارد تومان اعتبار به پروژه‌های اقتصادی شهر مشهد+ فیلم کیفیت هوای مشهد امروز در شرایط پاک قرار دارد (۱۷ خرداد ۱۴۰۳) سیل در خراسان رضوی بیش از ۲۰۶ هزار میلیارد ریال خسارت به بار آورد توضیحات شهردار مشهد در مورد پروژه‌های عمرانی شهر مشهد آغاز عملیات اجرایی مجموعه آبی رسالت، فصل جدیدی برای مردم به ویژه بانوان منطقه سه مشهد است
سرخط خبرها

برپایی ۳۲۰ایستگاه صلواتی در مسیر‌های منتهی به مشهد | تدارک ۴۰۰مکان در اطراف حرم رضوی به منظور اسکان زائران

  • کد خبر: ۱۸۱۸۷۵
  • ۰۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۱:۳۷
برپایی ۳۲۰ایستگاه صلواتی در مسیر‌های منتهی به مشهد | تدارک ۴۰۰مکان در اطراف حرم رضوی به منظور اسکان زائران
سخنگوی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده امام رضا(ع) گفت: تاکنون برای اسکان زائران پیاده در اطراف حرم بیش از ۴۰۰محل مدنظر گرفته شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، حسین رضایی در این‌باره اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال ۷۰۰هزار زائر پیاده در دهه آخر صفر به مشهد مشرف شوند و معمولاً در طول مسیر حرکت کاروان‌ها به جمعیت آن‌ها افزوده می‌شود و علاقه‌مندان به زیارت در راه به آن‌ها می‌پیوندند و ما وظیفه داریم از همه آن‌ها پذیرایی کنیم.

برپایی ۳۲۰ایستگاه صلواتی در مسیر‌های منتهی به مشهد

وی گفت: در دهه پایانی ماه صفر ۳۲۰ایستگاه صلواتی کوچک و بزرگ در مسیر‌های منتهی به مشهد در ۹محور به زائران پیاده و سواره ارائه خدمت خواهند کرد و این ایستگاه‌ها در محورهای سبزوار، فریمان، نیشابور، سرخس، کلات، جاده سیمان، قوچان، جاده قدیم قوچان، سیدی، طرقبه و شاندیز بعد از ایام اربعین خدمات رفاهی ارائه می‌کنند.

رضایی بااشاره به اینکه عملیات ثبت‌نام از کاروان‌های زائران پیاده از اول محرم آغاز شده و تا پایان محرم ادامه دارد، افزود: این نیز برای مدیرانی که در سال‌های قبل در سامانه ثبت‌نام داشته‌اند از طریق پیامک اطلاع‌رسانی خواهد شد و لازم است در زمان مقرر با توجه به سابقه حضور کاروان، اعلام آمادگی کنند.

سخنگوی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده امام رضا(ع) درخصوص کاروان‌های جدید که اولین سال برای زیارت در قالب کاروان زائران پیاده به مشهد مشرف می‌شوند، بیان کرد: ضرورت دارد مدیران جدید کاروان‌های پیاده با توجه به مدارک خواسته شده در سایت ثبت‌نام کنند.

پیش‌بینی ثبت‌نام ۶۰۰کاروان

وی ادامه داد: بارگزاری مجوز شورای هیئت مذهبی و فرمانداری شهرستان مقصد از سوی مدیران کاروان‌های زائران پیاده در هنگام ثبت‌نام ضرورت دارد. تاکنون بیش از ۱۰۰کاروان ثبت‌نام شده است و تا اربعین ادامه دارد و پیش‌بینی می‌شود این تعداد به بیش از ۶۰۰کاروان افزایش پیدا کند.

رضایی افزود: جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده حضرت رضا(ع) در سال گذشته به بیش از ۴۵۸هزارنفر از ۲۴استان کشور در ۳۲۰ایستگاه صلواتی در ۸محور ورودی مشهد خدمات ارائه کردند.

برگزاری همایش توجیهی کاروان زیارتی

وی گفت: همایش مدیران کاروان‌های زیارتی هر ساله برای آشنایی مدیران کاروان‌ها با نحوه تردد، اقامت بین راهی، میزبانی ایستگاه‌های صلواتی در مسیر، ارائه خدمات فرهنگی درمانی، برنامه‌ریزی زمان حرکت، توقف بین راهی و زمان رسیدن به مشهد و همچنین مدت اقامت در مشهد و بررسی ظرفیت‌های اسکان تدارکات و تغذیه برگزار می‌شود و امسال همایش مدیران ایستگاه شهری، صلواتی و خدمه درمان را هم برگزار خواهیم کرد.

افزایش ظرفیت پذیرایی و رفاهی در طول مسیر

سخنگوی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده امام رضا(ع) با اشاره به اینکه خدمات در ایستگاه‌های صلواتی بین راهی برای میزبانی در این راستا علاوه براستان‌های خراسان رضوی، شمالی و جنوبی از سایر استان‌های دیگر برای تأمین هزینه‌ها برای ارائه خدمات به زائران پیاده، اعلام آمادگی کرده‌اند، تصریح کرد: بر این اساس نیز ظرفیت پذیرایی و جای خواب ایستگاه‌های میان راهی افزایش خواهد یافت.

تدارک ۴۰۰مکان در اطراف حرم به منظور اسکان زائر

وی گفت: تاکنون برای اسکان زائران پیاده در اطراف حرم بیش از ۴۰۰محل درنظر گرفته شده است اما برای رفاه حال زائران با مشارکت شهرداری، آموزش و پرورش، سازمان تبلیغات اسلامی، کمک‌های مردمی، آستان قدس و هیئت مذهبی مکان‌های اضطراری همچون سالن‌های ورزشی را برای رفاه و اسکان زائران در اختیار این مجموعه قرارداده و امسال نیز همانند سال گذشته مشکل اسکان زائران پیاده را نخواهیم داشت.

رضایی با تأکید براینکه محل‌های اسکان خودکفا نیز برای استفاده زائران پیش‌بینی شده است، بیان کرد: ۶۵۰اسکان خودکفا نیز برای رفاه و اسکان زائران مدنظرگرفته شده است که شهروندان به‌صورت خودجوش مکان‌هایی را برای پذیرایی از زائران درنظر می‌گیرند.

عمده‌ترین نیاز زائران پیاده

وی عنوان کرد: مهم‌ترین مشکل در ارائه خدمات به زائران پیاده در بین مسیر، تأمین آب شرب و غیرشرب در ایستگاه‌های صلواتی بین‌راهی است و مساعدت امداد جاده‌ای و نظارت بهداشتی همانند گذشته از دستگاه‌های دولتی ضرورت دارد.

سخنگوی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده امام رضا(ع) اظهارکرد: بیشترین جمعیت زائران پیاده سال گذشته با حضور هزارو۵۰۰نفر از نیشابور و هزار نفر از دانشجویان قم و تهران بودند که به مشهدمقدس مشرف شدند.

وی افزود: زائران پیاده که از کشورهای دیگر در مشهد حضور می‌یابند به آنان نیز خدمات رفاهی و اسکان داده می‌شود.

رضایی در پایان در خصوص خدمات اسکان جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده خاطرنشان کرد: خدمات اسکان فقط به آن دسته از زائرانی ارائه می‌شود که در سامانه www.zaerin8.ir نام‌نویسی کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->